Ebu Lehebin küfür üzere ölmesi
Ebu Lehebin elleri kurusun, kurudu da Ne malı ne de kazandığı ona fayda vermedi. O, alevli bir ateşe girecektir. Karısı da odun hamalı olarak onunla beraber girecektir. Boynunda da hurma lifinden bir ip olacaktır. (Tebbet 1-5)
Asıl adı Abdüluzzadır. Kuran ona Alevli ateşin babası manasında Ebu Leheb ismini takar. Ebu Lehebin karısı ise Ümmü Cemildir. Ümmü Cemil her gece pıtrakları, dikenleri ve dikenli ağaç dallarını toplayıp büyük demet yapar, boynuna bağlar, geceleyin ayağına batsın, yaralar açsın diye Peygamberimiz (s.a.v.)in geçeceği yollara atar ve saçardı.
Bizler bu iki şahsın Müslümanlara yapmış oldukları eziyet ve zulümleri ilgili kitaplara havale ediyor ve sadece, bu surenin gaybdan vermiş olduğu haberi ve bu haberin doğru çıkmasını tahlil etmek istiyoruz.
Tebbet suresi, Ebu Leheb ve eşinin küfür üzere öleceğini haber vermektedir. Ve haber verdiği gibi de çıkmıştır. Bu, gaybdan haber vermektir. Gaybı ve geleceği bir beşerin kendi kendine bilmesi ve birilerinin akıbetinin ne olacağını bildirmesi mümkün değildir. Madem mümkün değildir, o halde diyebiliriz ki, gaybdan haber veren Kuran Allahın kelamıdır ve Onun sözüdür.
Şimdi bu delil üzerinde biraz daha derinlemesine tahlil yapalım:
Kuran, Ebu Leheb ve eşinin kâfir olarak öleceğini ve Cehenneme gideceğini bizlere haber veriyor. Kuranın Allahın kitabı olduğunu kabul etmeyen ve bunu inkâr eden kimse, şu sorularımıza nasıl cevap verebilir:
1- Ebu Leheb, Tebbet süresi indikten tam 7 yıl sonra ölmüştür. Yani Tebbet suresinin ayetleri, Ebu Leheb hasta yatağında ölümü beklerken gelmemiş, bilakis tam 7 yıl sonraki akıbetini bildirmiştir. Ebu Lehebin küfür üzere öleceğini -Hâşâ, eğer bu kitap Allahın kitabı değilse- bir beşer kendi başıyla nasıl bilmiştir?
2- İslamın başlangıcında İslamın birçok düşmanları vardı ki, zamanın geçmesiyle her biri teker teker İslama girmiş ve Peygamberimize biat etmiştir. Hatta bunların içinde Müslümanlarla savaşan Halid bin Velid, Ebu Süfyan, Amr İbn As gibi zatlar da vardır. Hatta bunların içinde Hz. Hamzayı şehit eden Hz. Vahşi ve Hz. Hamzanın kalbini söken Hz. Hind de bulunuyordu. Bütün bu kişiler daha sonra tövbe etmişler ve Sahabe ve Hazret unvanına layık olmuşlardır. Bu kişiler gibi Ebu Lehebin ve eşinin de tövbe etmesi mümkündü ve son derece de doğaldı. Ancak Kuranın lisanıyla, onların tövbe etmeyeceği ve kâfir olarak öleceği ilan edildi. Acaba Hz. Muhammed (s.a.v) Allahın peygamberi ve Kuran da Allahın kitabı değilse, Ebu Lehebin ve eşinin kâfir olarak öleceği nasıl bilindi?
3- Akıllı bir insan kendisini yalancı durumuna düşürecek konularda iddiada bulunmaz. Hele yalanını ortaya çıkaracak tarzda gayba ait hiçbir şey söylemez. Şimdi şunu bir düşünün: Kuran, Ebu Leheb ve eşi kâfir olarak ölecek diyor. Eğer Ebu Leheb veya eşi: Ben Müslüman oldum, tövbe ettim. deseydi, Kuranın mezkûr haberi doğru çıkmamış olacaktı ki, bu da Kuranın davasının iptali anlamına gelirdi. Hatta eğer Ebu Leheb veya karısı, yalandan da olsa, münafıklık yaparak Biz Müslüman olduk deselerdi, Kuranın ve Peygamber Efendimizin doğruluğu birden yok olacaktı. Öyle ya, Kuran kâfir olarak ölecek diyor, o kişi ise ben Müslüman oldum diyor. O zaman Kuranın bu gaybî haberini ne ile izah edeceksiniz. İşte durum bu kadar ciddi iken, Kuran Ebu Leheb ve eşinin küfür üzere öleceğini haber veriyor ve haber verdiği gibi tam 7 sene sonra Ebu Leheb küfür üzere ölüyor. Eğer Kuran Allahın kelamı olmayıp -hâşâ- bir beşerin düzmecesi olsaydı, hiç o beşer yalanını ortaya çıkaracak böyle bir iddiada bulunur muydu? Siz olsanız bulunur musunuz? Elbette hayır! O halde bu haberi ve bu haberin doğru çıkmasını, Kuranın Allahın kelamı olmasından başka ne ile izah edebilirsiniz?
Evet, Kuran Kâfir olarak ölecek diyor ve 7 sene sonra kâfir olarak ölüyor. Bütün düşmanlığına rağmen, ayet-i kerimeyi yalan çıkarmak için münafıklık yaparak İman ettim bile diyemiyor. İman kelimesini yalandan da olsa telaffuz edemiyor.
Bunu bilmek, ancak ve ancak zamandan münezzeh olup, bütün zaman ve mekânları aynı anda bilmek ile mümkündür ki, bu sıfat da Allah-u Teâlâdan başkasında bulunmaz.
İşte, Kuranın Ebu Leheb ve eşinin küfür üzere öleceğini haber vermesi ve tam haber verdiği gibi vukua gelmesini delil göstererek deriz ki, Kuran, gaybları en iyi bilen Allahın kelamıdır ve Onun sözüdür. Kuranın gaybî haberleri bu hükümden başka hiçbir şeyle izah edilemez.